CACH wint de World Responsible Tourism Awards 2015

Geplaatst op 06/11/2015

CACH 11 november 2015 - Vandaag werd bekend dat CACH de "World Responsible Tourism Awards 2015" heeft gewonnen voor hun campagne rondom canned hunting en cub petting.

Een gedeelde eerste plaats
Wat een superprestatie! Dit zal zeker helpen om de aan elkaar gerelateerde onderwerpen goed in de aandacht te houden. CACH is, net als SPOTS, bezig touroperators te bewerken de bezoeken aan de knuffelfarms, als onderdeel van een geboekte vakantie, weg te laten.

Verantwoordelijk toerisme
"We are wasting our time trying to get South African conservation structures to preserve wildlife.  We knew that it was suffocated under a murderous policy called 'sustainable use'." CACH heeft zich de laatste jaren gericht op het afsnijden van geldbronnen naar organisaties waar het geknuffel en de canned hunting hoogtij viert.

Er wordt steeds meer bereikt
Luchtvaartmaatschappijen die onder publieke druk niet langer trofeeën willen vervoeren en toeristen die liever geen dubieuze locaties bezoeken. Twee heel belangrijke speerpunten. Daarnaast wordt de druk bij touroperators opgevoerd, dergelijke bezoeken tijdens vakantie uit te sluiten.

Ook goed voor SPOTS
Het feit dat CACH nu deze prijs wint, geeft aan dat het onderwerp steeds meer aandacht krijgt. Net als CACH strijdt SPOTS al sinds 2009 tegen het eindeloze geknuffel en de tragische canned hunting afloop van vele leeuwen. De aandacht van deze award zal elke actie, gedaan en nog komend, zeker extra onderstrepen!

Originele Engelstalig artikel >



Terug naar het overzicht